Veelgestelde vragen

3043 Ronda and white villages road cycling header 1

Accommodaties & wat is inbegrepen

  • Ontvangen we hotelvouchers voor de accommodaties?

    Nee, we werken niet met vouchers. Je kunt in elke accommodatie inchecken door je naam te noemen en aan te geven dat je via onze fietstour reist.

  • Wat is bij de prijs inbegrepen? (onder voorbehoud van uitzondering)
    • Bagagetransport tussen accommodaties
    • Losse GPS bestanden (op aanvraag)
    • Mobiele app navigatie in Ride With GPS
    • Algemene toeristische informatie van het gebied
    • Technische/mechanische assistentie voor je huurfiets tijdens de reis (behalve lekke banden)
    • Telefonische assistentie gedurende de reis
    • Reserveringskosten
    • Financiële bescherming via VZR Garant
  • Wat voor type accommodaties gebruiken jullie tijdens de reis?
    • De accommodaties verschillen per reis. Bij elke reis staat duidelijk vermeld welke hotels zijn inbegrepen, variërend van 2-sterren tot 4-sterren. We kiezen altijd voor sfeervolle, comfortabele accommodaties met een goede ligging voor fietsers.
    • Wil je graag een kamerupgrade of een luxer hotel? Dat kan, maar dit is afhankelijk van de beschikbaarheid per bestemming. Laat het ons gerust weten, we kijken graag met je mee wat er mogelijk is.

Betaling & annuleringsbeleid

  • Hoe kan ik betalen?
    • Nederland & België:
      • iDEAL
      • Bancontact
      • Bankoverschrijving
      • Creditcard (extra kosten)
    • Internationale klanten:
      • Creditcard (extra kosten)
      • Bankoverschrijving
  • Hoe werkt de aanbetaling?
    • Na ontvangst van het boekingsformulier en de gegevens van alle reizigers reserveren wij alle diensten.
    • Zodra alles is bevestigd, ontvang je een factuur met betaalinformatie (of een betalingslink voor iDEAL of Bancontact).
    • De aanbetaling bedraagt 30% van het totaalbedrag.
  • Wanneer betaal ik het restantbedrag?

    Het resterende bedrag (70%) betaal je acht weken voor de start van de reis. Je ontvangt van ons op tijd een herinnering per e-mail.

  • Hoe werkt annulering?
    • Onze volledige annuleringsvoorwaarden vind je hier: Algemene voorwaarden
      • Artikel 9: Annulering door de Reiziger
      • Artikel 12: Annulering door de Organisator

     

  • Hoe werkt annulering binnen een groep of reisgezelschap?
    • Een annulering verloopt altijd via de hoofdboeker / organisator.
    • Als reizigers per stel of individueel hebben betaald, kunnen wij het restitutiebedrag direct aan hen terugstorten.
    • Onze volledige annuleringsvoorwaarden vind je hier: Algemene voorwaarden
      • Artikel 9: Annulering door de Reiziger
      • Artikel 12: Annulering door de Organisator
  • Kunnen stellen of individuele reizigers apart betalen?

    Ja, dat kan. Bij groepsreizen maken we soms meerdere facturen zodat ieder stel of deelnemer zijn eigen deel kan betalen, en ontvangt de hoofdboeker een overzicht van de openstaande betalingen.

Boeken van je reis

  • Zijn vluchten inbegrepen in de reissom?
    • Nee, vluchten zijn niet inbegrepen. We geven je graag vluchtadvies, zodat je zelf een passende en voordelige vlucht kunt boeken.
    • We raden aan om eerst de fietsreis te boeken en daarna pas de vluchten. Zo weet je zeker dat alle accommodaties en services zijn bevestigd en alles mooi op elkaar aansluit.
  • Hoe werkt het boeken van een reis?
    • Je vraagt een reisvoorstel aan op één van onze reispagina’s.
    • We sturen je dan binnen twee werkdagen een passend reisvoorstel met alle details.
    • Ben je enthousiast? Dan ontvang je van ons een link naar het boekingsformulier.
    • Na het invullen van het boekingsformulier starten wij met het reserveren van alle onderdelen van de reis.
    • Zodra alles is bevestigd, sturen we je de factuur en betaalinformatie.
    • Na ontvangst van de aanbetaling (30%) is je boeking definitief.
    • Natuurlijk kun je tussendoor altijd extra vragen stellen of samen nog iets aanpassen aan het voorstel. We denken graag met je mee.
  • Kunnen jullie helpen met het boeken van extra nachten of transfers?

    Bij elke reis staat aangegeven of je extra nachten of transfers kunt bijboeken.
    Twijfel je of iets mogelijk is? Vraag het gerust, we denken graag met je mee.

  • Kan ik mijn reservering nog wijzigen (bijvoorbeeld van e-bike naar gewone fiets)?
    • Ja, dat kan meestal zonder problemen.
    • Geef wijzigingen zo vroeg mogelijk door, dan passen wij de reservering aan.
    • Eventuele verrekeningen verwerken we bij de betaling van het restantbedrag.

Onderweg: ondersteuning & praktische zaken

  • Hoe werkt bagagevervoer?
    • Elke ochtend laat je je bagage rond 10:00 uur achter bij de receptie van je accommodatie (specifieke informatie vind je in de reisdocumenten die je van ons krijgt). Je bagage wordt veilig naar het volgende hotel gebracht, waar deze uiterlijk om 16:00 uur voor je klaarstaat, vaak zelfs al eerder.
      Je fietst dus alleen met je fietstas (als je die wil).
  • Hoe werkt de ondersteuning tijdens de fietstocht?
    • Tijdens je reis staan wij en onze lokale partner voor je klaar met on-call ondersteuning van 8:00 uur tot 19:00 uur.
    • Je kunt onder andere contact opnemen wanneer:
      • je niet verder kunt fietsen door bijvoorbeeld vermoeidheid of een blessure;
      • het weer te slecht is om veilig door te fietsen en er een transfer nodig is;
      • er sprake is van mechanische problemen met je huurfiets.
  • Wat gebeurt er als mijn fiets mechanische problemen heeft?
    • Elke huurfiets wordt geleverd met een reparatiesetje voor kleine ongemakken onderweg. Heb je bijvoorbeeld een lekke band, probeer deze dan eerst zelf te plakken.
    • Lukt het niet om het zelf op te lossen?
      Dan komt onze lokale partner je helpen.

      • Hulp bij normale slijtage is gratis.
      • Een lekke band laten repareren door onze lokale partner brengt meestal een meerprijs met zich mee.
      • Alleen wanneer schade ontstaat door verkeerd gebruik, kunnen er extra kosten worden gerekend.

Over de fietsroutes & fietsen

  • Hoe ontvang ik de routes? (GPS / app / papieren boekje?)
    • Je ontvangt de routes via onze Ride with GPS-app. Het gebruik is heel eenvoudig:
      • Je hoeft geen account aan te maken en niets ingewikkelds in te stellen.
      • Je krijgt van ons een linkje waarop je alleen maar hoeft te klikken.
      • Daarna opent de route automatisch in de app.
      • Je kunt de routes ook zonder internet gebruiken.
    • We leggen dit bovendien allemaal stap voor stap uit in de reisdocumenten, zodat je precies weet wat je moet doen. Zo kun je met een gerust hart op pad.
  • Zijn de routes veilig en goed aangegeven?
    • Onze routes zijn zorgvuldig samengesteld met oog voor veiligheid en comfort. Waar mogelijk maken we gebruik van kleine binnenwegen en rustige landweggetjes.
      Fiets je een Vía Verde? Dan rijd je zelfs volledig autovrij, op brede, veilige paden die onderweg extra goed zijn aangegeven met bordjes.
    • Je krijgt van ons duidelijke GPS-routes die je stap voor stap begeleiden. Daarnaast ontvang je in je reisdocumenten voor elke fietsdag een afbeelding van de route. Mocht er onderweg iets zijn aangepast of veranderen, dan proberen we dat zo goed mogelijk te melden in de reisdocumenten die je vooraf ontvangt.
  • Bieden jullie ook losse fietsverhuur aan?

    Nee, we verhuren geen losse fietsen. Onze fietsen zijn alleen beschikbaar als onderdeel van een complete fietsvakantie.

  • Hoe zwaar zijn de fietsroutes?

    Bij elke reis geven we heel duidelijk aan wat je kunt verwachten. Onder het kopje ‘Dag-tot-dagprogramma’ zie je per fietsdag precies hoeveel kilometers en hoogtemeters je aflegt.
    Daarnaast heeft elke reis een zwaarteniveau (1–5). Dit staat uitgelegd per reis onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’.
    Zo kun je zelf goed inschatten welke routes bij jouw niveau passen.

  • Welke fietsen kan ik huren?

    De beschikbare fietsen verschillen per reis. Bij elke reis vind je onder het kopje ‘Prijzen & Accommodaties’ duidelijke informatie over de fietstypes, zoals e-bikes, trekkingfietsen, racefietsen, gravelbikes of mountainbikes die specifiek bij die route horen.

  • Kan ik mijn eigen fiets meenemen?
    • Ja, dat kan zeker. Onze reizen zijn zonder verplichte fietsverhuur. Je kunt dus gewoon je eigen fiets meenemen. De huurfietsen bieden we als optionele extra aan, voor wie liever een fiets wil huren.
    • Wil je meer weten over hoe je je fiets het beste meeneemt in het vliegtuig?
      Op deze pagina leggen we alles stap voor stap uit: Vervoer naar en in Spanje & fietsvervoer Spanje

     

Over ons & betrouwbaarheid

  • Wie is Fietsen in Spanje?

    Fietsen in Spanje is een gespecialiseerde reisorganisatie die zich volledig richt op fietsvakanties in Spanje. We kennen de regio’s goed, stellen onze routes zorgvuldig samen en verzorgen alles rondom je reis, zoals accommodaties, bagagevervoer en ondersteuning onderweg.

    Wil je meer weten over wie we zijn en hoe we werken?
    Lees dan verder op onze Over ons-pagina: Over ons

  • Wat gebeurt er als jullie als organisatie failliet gaan?
    • Je bent volledig gedekt via VZR Garant, een garantiefonds voor reisorganisaties.
    • Mocht Fietsen in Spanje onverhoopt in financiële problemen komen, dan worden je betalingen terugbetaald of wordt de reis door een andere partij uitgevoerd.
    • Dit is een wettelijke Europese vorm van bescherming voor reizigers.
  • Hebben jullie reviews van eerdere reizigers?

    Ja, we hebben veel reviews van tevreden klanten. Op Google beoordelen reizigers zowel Fietsen in Spanje als Cycling Spain met een gemiddelde score van 4,9 van de 5 sterren.

    Je kunt deze reviews hier vinden: Reviews Fietsen in Spanje

     

Over onze fietsreizen

  • Voor wie zijn onze reizen geschikt?
    • Onze fietsvakanties zijn geschikt voor iedereen die graag actief bezig is, van recreatieve e-bikers tot sportieve fietsers op wielrenfietsen of mountainbiken.
    • Bij elke reis staat het zwaarteniveau in duidelijke bolletjes weergegeven. Daarnaast zie je bij het dag-tot-dagprogramma precies hoeveel kilometer je per dag fietst. Zo kun je zelf goed inschatten wat bij jouw niveau past, niemand weet dat beter dan jijzelf.
    • Wil je meer weten over de zwaarteniveaus of type fietsen? Kijk dan even bij ‘Veelgestelde vragen’ , bij het kopje “Over de fietsroutes & fietsen”.
    • Weet je niet zeker of een bepaalde fietsvakantie bij je past? We kijken en denken graag met je mee!
  • Wat is een self-guided fietsvakantie?
    • Een self-guided fietsvakantie is een individuele fietsvakantie zonder gids, waarbij je zelf bepaalt wanneer je vertrekt, in welk tempo je fietst en waar je onderweg stopt. Informatie over bagagetransport en hoe je de route volgt (navigatie) vind je onder bij de ‘Veelgestelde vragen’, bij het kopje ‘Onderweg: ondersteuning en praktische zaken’.
  • Bieden jullie groepsreizen aan?
    • Nee, we bieden momenteel nog we geen vast-vertrekgroepsreizen aan. Wel kunnen we groepsreizen op maat maken. Dit is mogelijk voor groepen vanaf minimaal vier personen.

Weer & reisperiode

  • Wat als het weer te slecht is om te fietsen?
    • Als het weer omslaat of fietsen niet veilig is (bijvoorbeeld bij zware regen, storm of een blessure), dan helpen we je graag. We kunnen meedenken over:
      • een alternatieve route,
      • een rustdag, of
      • een transfer naar de volgende accommodatie.
        (Let op: extra kosten kunnen van toepassing zijn.)
  • Wat is de beste reistijd?
    • De beste reistijd hangt sterk af van de regio van Spanje die je wil bezoeken. Spanje heeft veel verschillende klimaten: van zachte winters aan de kust tot koelere zomers in het noordwesten.
    • Op onze speciale klimaatpagina vind je een duidelijk overzicht per seizoen en per regio, zodat je in één oogopslag ziet waar en wanneer het het fijnste is om te fietsen.

      Bekijk hier de beste reistijd per regio: Klimaat Spanje & wanneer waar fietsen

Enthousiast geworden over een fietsvakantie in Spanje?

Kijk bij onze reizen of er een interessante reis voor jou tussen zit.
Heb je een vraag of vind je het fijn als we met je meedenken en adviseren?
Vraag dan geheel vrijblijvend reisadvies aan.

Bekijk al onze reizen Reisadvies aanvragen
  • Volg ons
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.